Day trip in Olanda

Cu ceva timp în urmă am decis împreună cu prietenii să facem o mică excursie în Amsterdam. Ne-a luat ceva timp până am stabilit weekend-ul în care vom face asta, deoarece din cauza muncii era foarte greu să ne  luăm o zi din concediu în același timp.  Trebuia să plecăm de vineri dimineața deoarece drumul era cam lung, undeva la 8 ore distanță de unde locuim și ne doream să avem timp suficient pentru a explora tot ce planificasem.

În prima azi am vizitat orașul Amsterdam și ne-am bucurat de ceea ce el a avut de oferit. A fost într-adevar o zi interesantă dar cumva, simțeam nevoia să văd mai mult de atât. Amsterdamul este un oraș mare și agitat. Și știind că marea este la o ora distanță trebuia să profit. Deși bărbații grupului s-au opus la început, eu și cu prietena mea i-am convins că un day trip ar fi interesant. A două zi, după un mic dejun copios , am plecat la drum.

Prima oprire a fost la marea Nordului, în stațiunea Zandvoort. Eram atât de dornică să cunosc o plajă în acel stil încă de când eram adolescentă și mă uităm la diferite filme care ilustrau acest tip de plajă. Ca să ajungem acolo am schimbat un autobuz, un metro și un tren. Toate cu o foarte bună legătura și după 45 de minute de așteptat, eram acolo. Stația de tren era la 150 de metri de plajă. Se putea simți briza marii atât de aproape. Vântul atât de puternic îmi sufla buclele frumos aranjate, și am simțit nevoia de a pune o jachetă pe mine.  La vederea marii și a plajei imense am rămas fără cuvinte.  Am zâmbit cu gura până la urechi și de fericire mi-am strâns fratele în brațe.  Nisipul era fin și cald , exceptând vremea înnorată, iar un grup de copii erau învățați de către un trainer blond și sexy să practice surf.

Ne-am așezat mai târziu la o terasă cu geamuri mari și o veranda din lemn.  Am savurat relaxați câte o bere, bucurându-ne de o priveliște unică și de sunetul pescărușilor care survolau plaja într-un ritm lent.

Următoarea oprire a fost în orașul Zaandam. Un oraș unde verdele este culoarea predominantă. Ceea ce îl face atât de special sunt clădirile frumos așezate cu aceleași nuanțe de verzi. Aveam impresia că sunt într-un oraș construit din piese de lego.  Nu am petrecut foarte mult timp aici pentru că trebuia să prindem un alt tren pentru a ajunge la următoare destinație.

Ultima oprire a fost în orașul Zaanse Schans.  Acest oraș este cel mai bine cunoscut pentru colecția sa de mori de vânt și case istorice bine conservate. Dar și mai interesant era mirosul de cacao care se simțea pe stradă datorită fabricii de cacao. Acolo au fost zdrobite boabele de cacao timp de 2 secole pentru a se face ciocolată. Orașul a fost într-adevăr foarte bine conservat încă din anul 1961. Se găsesc foarte multe căsuțe mici în stil țărănesc care emană o căldură aparte. Și multe dintre ele aveai impresia că  sunt locuite.

Deși pe parcursul zilei vremea nu a ținut noi și au fost momente când a plouat, seara am reușit să ne bucurăm de un apus frumos în orașul unde eram cazați și am avut un moment de recunoștință maximă pentru oportunitatea care o am de călători și a explora locuri frumoase.